Sunday, January 10, 2010

Semoga Bertemu Jodoh

Hahaha. Kalau dulu, nak gelak jek aku bace benda ni. Hmmm..Salah satu misi aku tahun ni (iye2 jek), Misi 365 Hari Mencari Chenta. hahaha. Bagi aku gelak guling2 dulu.

Adeh! Mesti semua igt aku betul2 nak mencari cinta ke ape. hehehe. Biar aku cerita. Aku pernah berdiskusi dgn kwn aku. Nama beliau Fara. Kwn sekolah rendah yang sampai skrg still contact lg(tp ni dah lame tak cntact dia..adeh! aku terlampau leka, smpi lupe pd kwn). Beliau merupakan bdk syariah. Pada suatu hari (cewah~), ktorg pergi berjogging kat tempat yg aku selalu pegi jogging tu, lepas berjogging tu, aku pun ckp la kat dia, "Semua org ckp, nak dpt jodoh, kene berusaha gak. Berusaha mcm mane? Tak kan mcm cari kat pasar malam tu. Dahla kite ni perempuan". Fara pn ckp, "Tula~tapi usaha tu bukanla mcm berusaha pergi carik lelaki kat tepi2 jalan ke ape. Berusaha improve diri kita ni. Mungkin jodoh tak sampai lagi sbb kite ni masih lagi kurang". Aku pn jwb, "A'ah kan. Aku pun pk cam gitu. Usaha improve diri, mcm aku, dah ler xreti masak, harusla berusaha blaja masak..keke". Dan banyak lagi la yg ktorg bincangkan.

Yup, usaha tak semestinya aku perlu pergi keluar mencari lelaki. Pergi berkenalan dengan lelaki ke ape. Aku berusaha lg utk improvekan diri aku yg tak de la betul sgt ni. Terlampau byk kelemahan. Mungkin dlm proses nak improve, akan mendktkn diri aku dgn ALLAH dan sekali gus dekatkan diri aku dgn bakal suami a.k.a jodoh aku. Aku cuma perlu percaya pada ALLAH S.W.T. Percaya dgn Qada' & Qadar ALLAH. Sentiasa percaya bhw ALLAH mmg telah persiapkan sesorg utk aku. Aku hny perlu persiapkan diri aku saje. Banyak benda lagi ni aku perlu belajar. Dah bersediakah diri ni nak jadi seorg isteri? ibu? Belum! Banyak lg benda nak belajar. Dan aku mengharapkn pasangan aku akan membimbing aku juga nnt!

Mak aku suh carik yg BERIMAN. Mak kate, bkn la yg mcm ala2 ustaz tu (24/7 pki kopiah ke...tp kat opis aku ni, ade sorg mamat tu, slalu pakai kopiah! tak prnh plak nmpk dia tanpa kopiah! Aku takde la harapkan yg mcm tu, sbb aku sedar aku takde la baik mane), cukuplah dia ade IMAN, tau tanggungjwb sbg suami. Adeh! Insya-ALLAH..Insya-ALLAH...aku akan jumpa gak nnt dgn jodoh aku.

Aku tetap aku. Bukan aku berubah ke ape, juz improvekan diri jek.
Ape2 aku akan refer pada mak, Lyssa, Yaya dulu. :) *sbb korgla yg akan memandu aku ke jalan yg benar & lurus...ecehhh...biasela, aku ni clumsy + ntah ape2 + slalu leka + etc!*

**wah~mcm serius plak....hahahaha....normal la hidup...takkan selalu nak berlawak jek...ade mse berlawak...ade mase serius....tu pegangan aku la**

To Lampard & Min Ho : Both of u are still my BF! hahahahaha

yg pasti, biarlah yg hadir tu mmg btul2 utk aku, bkn sbg dugaan. Amin!

- yg boleh tgk drama korea dan tgk bola dgn aku(even aku Chelsea, dia MU pn...keke..tp klu dia Chelsea lg bgos!), tp still boleh jd imam pada aku & anak2 aku (emot malu2...kekeke)**insya-ALLAH, aku pn akan cuba join dgn ape yg dia minat**

- yg boleh masuk dgn keluarga aku **insya-ALLAH, aku pn akan cuba masuk dgn keluarga dia**

- yg boleh masuk dgn kawan rapat aku! esp. Lyssa & Yaya...kekeke..tidak dilupe, Al-Hafiz(bdk ni akan terdampar kat pulau(undersea lak tu)! xdpt aku nk jumpe dia!)**insya-ALLAH, aku pn akan cuba masuk dgn kawan2 rapat dia**

- yg boleh melindungi diri ku ini yg clumsy skit! (bersifat pelindung)...(tp aku totap tough young girl! ^__^) **insya-ALLAH, aku pn akan cuba melindungi dia juge...ngeh..ngeh..ngeh**

- yg boleh ganti mak, Lyssa & Yaya..means yg boleh memandu aku ke jalan yg benar dan lurus...(wah...gitu! haha) **insya-ALLAH, aku pn akan dgr ckp dia, dan tegur dia juge klu dia salah...saling melengkapi kekdahnye~**

- dan tidak dilupe perkare yg telah dibincangkan dgn Lyssa tempoh hari! Wah~tu mst ade~(Lyssa! Mane nak cari?? hmmm)

~Tuhan kirimkanlah aku...kekasih yang baik hati...yang mencintai aku...apa adanya~ The Rock - Munajat Cinta


(Lyssa ko bersetuju dgn aku kan? ^__^)


p/s : tak jumpe pun tak ape...sbb aku dh set kan kt pale otak aku, jgn takut utk hidup sorg! kat kubur nnt pn sorg2 gak akhirnya~T__T

6 comments:

  1. ak sgt terharu..berbalik pd ape yg ko tulis ttg ken ko fara 2 ckp..aritu ak tgk talk show dr. fadzilah khamsah, dy kata, cam kwn ko ckp gak..kite kne usaha utk improve diri kita..ak juga akn berusaha whai kwnku..kita akan berusaha!!

    ReplyDelete
  2. yup Lyssa!! kite same2 harus berusaha!!
    ciri ko yg kdua, harus sgt ok~~!! kekekeke...
    kite akan berusaha, smpi kite btul2 jumpe~~ yg akan ckp kt kite "you're d one ^__^"

    ReplyDelete
  3. aku ade jek..ko yg xnk..nk pilot lah, nk yg mcm min ho lah..kekeke

    ReplyDelete
  4. azizul : kekekeke... ko ni, dh dptkn aku pilot ke lum??? huhuhuhu...

    ReplyDelete