Wednesday, February 27, 2013

2013 : Life Should Be Simple

Haih... malas nak mengupdate, tp ku gagahkan jugak.

Ape nak update je pun nye la haiii...

Aku ade je tulis something2, pastu aku save la kat notepad bagaii kan.. pastu kan, aku lupe nak post kt blog pastu pastu dah biarkan lame, pastu malas plak.. sbb rasa cite dah basi..

Kesimpulannye, aku malas.

So, past is past... *Ade kene mengene ke?*

Fine, nnt2 aku tulis la pasal travel ke keje ke (keje? puihh) life ke... ade life ke? *sigh*

So, kejap je dah abis tahun 2012 ni, org kate (org katelah... aku tak sure pasal hadith ke ape ke), semakin kite rasa masa berlalu cepat ni semakin tu la kiamat tu nak tiba.. erk! well, mati tu bila2 masa saje dtg kan? :)

Review balik tahun 2012 punya azam, capai ke tak ke... adeh =.=!

 
Dunia :-

1) Kempiskan perut & Maintain berat badan - tak kempis2 pun (T_T)... tp berat badan maintain la kot

2) Berjimat! Simpan duit ke Korea & Makkah - Alhamdulillah... Sampai juga ke Korea. Makkah will be next! (Inshaa ALLAH)

3) 4K = Kurus, Kaya, Kereta, Kawin! - hmmm.......

Akhirat :-
1) Kukuhkan amalan wajib - perlu dipertingkatkan.

2) Banyakkan amalan sunat - perlu dipertingkatkan... adeh.. adeh... sgt tak boleh dimaafkan sbb gagal. :(


2013 (Inshaa ALLAH) - Macam biase, aku carry forward jela tahun lepas punya, tp ade la aku tambah sikit... sikit jela.

Dunia :-

1) Kempiskan perut & Maintain berat badan - banyakkan minum air, kurangkan pengambilan kalori. Rajinkan diri ke GYM!!

2) Berjimat!!! (3 kali tanda seru, maknanye kene buat jugak!). Simpan duit ke Makkah. - Spend what is left after savings.

3) 4K = Kurus, Kaya, Kereta, Kawin - erkkkk...

Akhirat :-

1) Kukuhkan amalan wajib - fahamkan bacaan dlm solat. Khusyuk dalam solat. Lebih byk berbuat baik dgn mak n ayah (ni sgt fail! Astaghfirullah Al-Azim).

2) Banyakkan amalan sunat - Nak biasakan diri utk tak tidur lepas subuh (selalunya payah bila waktu cuti! =.=!). Dan nak buat semula & rajinkan diri bangun pg2, buat solat2 sunat. Dulu pernah buat dan setiap kali ramadhan akan buat, cume tiba bulan biasa ni, susah plak. Berusaha Atika!

3) Banyakkan bersedekah - sentiasa igt setiap rezeki yg kita dapat tu adelah milik org lain juga... JANGAN TAKUT MISKIN!!!

*Mendapat keredhaan ALLAH S.W.T - Azam & Matlamat sepanjang hidup

saje buh gambar ni sbb suka...

Sekian....  

Alhamdulillah.... masih diberi peluang utk bernafas di muka bumi ini setelah byk dosa yg dilakukan...

2 comments:

  1. inshaAllah.. aku doakan!!! (letak tiga tanda seru untuk menunjukkan aku sgt yakin dengan ko!!!)

    ReplyDelete