Thursday, February 4, 2010

Membuang Mase!!



Rutin harian aku pergi keje pagi n balik keje ptg :
1) naik bas + monorel
2) harus dgr MP3
3) harus bace something
4) kdg2 tepon (mak or lyssa or yaya)

So, dah 2-3 mggu hidup aku terabur skit, sbbnye novel yg aku bace utk 2 bln lamenye, telah habis dibace!! iaitu novel pontianak a.k.a Twilight~(stlh lbih sethun dipakse bace oleh akak umah aku~adeh!!)
Bile dh abis bahan bacaan, skrg ni, aku pegi keje mcm hampeh jek! dgr MP3 + melamun!! pk yg ntah ape2... xpn tgk org2 sekeliling!! xpn, terbaru...dlm lift, n tbe2 lift rosak(which is, aku dh prnh kne kt lift yg same)..so, maintain cool + relax la kan..tp lame lak org yg btulkn lift tu nk dtg! dgn tiade bahan bacaan, dgn dgr MP3, dgn MP3 play lagu dbsk-survivor, aku pn t'ikut miming nyanyi skali!! n xsemena2 sume org pndg aku, rupenye, aku nyanyi terkuat n dorg dgr!! sabo jela!! *malu2..>_<*
So, by hook or byk crook or by spoon, aku akan beli novel baru Norhayati Berahim yg bru itu - bertajuk - Si Cinta Plato...kekeke
**yg payah nye.... bile aku bce novel norhayati berahim ni, mst akan abis xsmpi 2 mggu klu bace pegi balik keje... klu bace marathon plak, 1 hari stgh je pn dh siap abis bace...adeh~**
Aku bkn ape, aku rse m'bazir mase btul klu odw aku pegi balik keje yg memakan mse dlm 40 min atau lbih tu, terbuang dgn melamun la, pk ntah ape2 la... m'bazir!! harus diisi dgn sesuatu...huhuhu... tgk2 org la...Tp klu aku m'bace lak, cnfirm!! aku mmg dh xpndg org, kdg2 aku bleh b'jln smbil m'bace...adeh~~(ni klu bce novel laa :P)
erk.. aku tau, korg nk suh aku b'zikir ke ape2 kan...:P... tula, kdg2 xde bahan, n klu t'igt, insya-ALLAH, aku buat... tp tula, klu dh telinga sumbat MP3, adeh~~haruskah aku isi MP3 aku dgn zikir2...huhuhu..(baiknyela haaiii aku ni~~T__T)
p/s : Lyssa...aku sgt jeles dgn ko yg boleh merempitsss pegi balik keje!!...

buku pontianak...dan disuruh utk m'bce sekuelnye...

saje je tepek novel yg sgt aku suke ini!!

ni pn sgt suke!!!^_^

erkkkkkk~~yg ni sbb aritu kne buat kad la ape2 la kt opis tu, so, ade lbihan, aku buatla kad ni(saje tepek)..kekekeke...akak2 opis dh xleh nk ckp ape dh...

4 comments:

  1. aku pn t'ikut miming nyanyi skali!! n xsemena2 sume org pndg aku, rupenye, aku nyanyi terkuat n dorg dgr!! sabo jela!! *malu2..>_<* ~~@when darkness turn to light!!-teringat kisah aku lebih kurang cengginih gak.^^

    m'bazir!! harus diisi dgn sesuatu...~~bkn ko dlu sll tetido ke klu nek bas ngan aku??

    merempitsss pegi balik keje!!...~~3 mnit klu ak bwk 80km/j..hehehehe

    ReplyDelete
  2. kekekeke... igt lg...tp ko lg hazab la... puan ajab mmg dgr!! kekekeke...

    kdg2 mmg aku tertdo gak dlm bas wei... klu dpt duduk n jam!!

    ko mmg xleh dimaafkn!! cpt smpi ke rumah dgn suke riang gembiraaaa!!!


    UPDATE : aku dh beli buku norhayati berahim itu..kekekeke

    ReplyDelete
  3. bes ke cter aku bukan billy miligan 2

    ReplyDelete
  4. Anonymous : aku xnk bias, tp mmg best....**erk...siapekah anda?**

    ReplyDelete