Tuesday, February 23, 2010

Mak... Ika rindu mak juge!




Rutin harian aku pd pukul 12.30 pm onwards, aku akan call mak aku (wajib), n akan call either Yaya or Lyssa (klu aku ade ape2)... klu tak pn, aku akan call mak aku kul 6 pm onwards.. Tapi pointnye adelah, setiap hari aku akan call mak aku..

Nak dijadikan cite.. smlm aku tak kuar lunch, lepak kt opis, tgk tv show korea (Family Outing mmg best!!)... so, makenye aku tak call mak aku... dlm pale aku n hati aku, aku ckp, aku akan call pas balik keje nnt...
Dan nak dijadikan cite yg tak best ni, aku telah b'janji nak berdinner dgn kwn2 aku n k.diana (housemate)... so, balik kul 6 pm, dgn nk cpt2 kluar opis, trus nmpk monorel dh smpi, tak ramai org! dgn pantas, msuk cpt2 monorel... dpt duduk plak tu... dan terus m'buka buku novel utk dibce...tp pokok utama aku nak cite, aku lupe nak call mak aku!
Aku pulak jenis, call mak aku waktu lunch tu sbb otw pegi beli mknn, tgh2 jalan tu, aku akan bergayut dgn mak aku.. same gak mse balik pas keje, klu tak dpt tmpt duduk, aku akan m'habiskn mase dgn call mak or sape2.. so, ape yg aku nak ckp, smlm, berdasarkn situasi2 aku itu, AKU TAK CALL MAK AKU!! T__T

Sambung balik cite, dlm bas pn aku sibuk bce novel, tak igt lg tanggungjwb aku menelefon mak aku... Sampai2 umh pn, aku trus jmpe kwn2 aku itu, say2 hi kjap, n k.diana ckp nk kne cpt, nak dinner trus n solat maghrib otw pegi S.Alam nnt.. aku pn, bergerak2 khas dgn pantasnye! Skali lg aku nak ckp, AKU TAK SEMPAT NAK CALL MAK AKU!!... dlm pale n hati aku, nnt dlm kete or mase nak tggu mknn siap nnt, call mak n bgtau nak klua sume...
Sambung lg, dah siap2, borak2 dgn k.diana... gerak kt tmpt kwn2 aku tu tggu... pastu trus gerak ke kete... otw ke kete, tbe2 aku dpt misscall.. bile aku cek, tgk mak aku misscall~~*aku rse mak aku nk call, tp sbb aku lmbt jwb, tu mak aku end call... aku lmbt jwb sbb, hp dlm poket, lmbt skit rse gegarannye.. n aku tgh nak melintas jalan~~**
Sejurus msuk dlm kete, aku terus call mak aku!! aku dpt rsekn yg mak aku mst mcm tertny2 nape aku tak call aku... call2 mak jek, suare mak serak2... mak nangis!!

aku : "mak.... sori2... satu hari tak call...huhuhuhu"
mak : "tau tak pe... mak tggu2... mak rindu... sedih.."
aku : "mak... nape...huhuhu... sorila... td ika tak lunch, tu yg lupe nak call, sbb nak kluar mkn dinner dgn tam, dia dtg dr kedah"
mak : "tau tak, akak kan slalu call dlm kul 12.30 tu kan, mak ni, tggu2 la...nape akak tak call2... pastu mak igt, takpe, nnt kul 6 lbih mst call... pastu takde pn... mak ckp la kt eman, akak tak call pun, pastu eman ckp, mak misscall la akak..tu yg mak misscall tu..."
aku : "huhuhuhuhuhuhhuhu... sori...."
mak : "takpe... maybe mak sedih, sorg2 ni... adik dah takde, mse anta adik tu, tak terasa sgt sbb atin ade lg, ni atin pun dh balik perak... mak bru rsela sunyi..."

n bla..bla..bla... (dialog adela tokok tambah.. aku ni pelupe~~tp lbih kurg lerr)

pokoknye... bnde yg slalu menjadi rutin, klu aku tak buat, mst akan terkesan kt org gak... bgitu jugak sbaliknye(Lyssa, kite kan slalu berhubung di YM, klu ko tak de tu, mmg akan terkesan kt aku)... lg2 dgn mak aku ni, mmg hari2 aku akan call.. anak2 yg lain tu aku tak tau la tu.. tp aku mmg pastikan aku akan call mak aku setiap hari, kdg2 tak sampai 4 minit pn ckp, tp kdg2 1 hari 2-3 kali call...huhuhu..
pastu yg mak aku ni pn satu, pdhal dia leh jek msg aku suh call ke... tak pun, dia call je trus ke... nak jugak aku yg call... hehehe

kesimpulannye... sape kate anak 5 org ramai??? bile sume dah takde, sunyi gak... dan skrg aku sgt rindu mak aku~~mak...T__T

p/s : bile aku call mak aku harini... mak aku ckp, "ha.. dh dgr suare pn dh ckup~" T__T.. dan ayat yg buat aku sgt2 syg mak, "akak jgn risau, mak ade jek kt sisi akak... jgn risaukn mak, akak tu jage diri kt sane, sorg2, mak kat sini ade ayah" T__T... sesungguhnye yg hidup itu pasti akan mati, itu janji ALLAH S.W.T... dan aku berdoa, semoga umur mak aku pjg, dan biarlah aku yg mati dlu sblm mak, amin... sesungguhnye juge, aku belum ade kekuatan utk kehilangan mak! ye, Lyssa, ko ade ckp, kne sentiase bersedia utk sebuah kehilangan (n tu yg aku lakukan hari2... sentiasa bersedia!), dugalah aku dgn ape jek, tp bkn dgn kehilangan mak.. tak leh bygkn hidup aku tanpe mak!

selingan, dialog from lightning thief~

"i have a strong feeling with u... but i dont know whether it's positive or negative"... kekeke... but i'm really sure, I have POSITIVE feeling towards both of u, Lyssa & Yaya~:)..**motif aku letak? saje jek! :P...tanpe korg juge, aku sgt GAGAL!! even korg jauh, aku ttp rse korglah yg plg dkt dgn aku**

3 comments:

  1. ko mmg amat mnyebabkan ak amat merindui ibu juga!!mahu pulang ke kg halaman juga!!mahu jumpa ibu juga!!

    yayayayayayayaaaaiiiiiii!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. cerita ini membuatkan aku merindui ibuku...

    mak aku mesti tnye aku...bila nak balik..if aku tak alik lebih dari 2 minggu...hoho...

    makkkkkkkkkkk...!!!!!! aku tak sanggup kehilangan mak aku...bia la aku pergi dulu~~ <--tiru ayat ko kekdahnya~

    ReplyDelete
  3. T___________T

    mak adelah segale2nye tau!

    ReplyDelete