Thursday, September 2, 2010

I'm welcoming Syawal.... but I'll miss u a lot, Ramadhan...

Tinggal beberapa hari jek lagi. Persiapan?

- biskut raya (/)
- baju raya ayah (/)
- baju raya adik (/)
- baju raya fatin gediks (/)
- baju raya anak2, Qiesya & Airyssa (/)
- tukar duit raya (/)
- zakat fitrah (/)
- baju kurung utk mak n fatin gediks (/)
- wallet mak ( )
- tudung raya ( )
- baju raya eman ( )

Raya ni, budak2 jela yg suke. Yela, dgn baju raya baru, baju kurung n baju jalan. Kasut baru. Dapat duit raya. Etc. (been there)Sejak2 dah keje ni, persiapan utk rumah n org2 kt rumah tu lagi penting dr diri sendiri. Sepasang baju kurung (yg mak pilih) n tudung baru, tu jela yg penting yg aku dah siapkan dah. (tu jela yg wajib kan utk seorg perempuan? hehe.. dgr yaya, ada, dll, berpasang2 baju kurung! Adeh.. aku, ckupla sepasang!)
Baju utk jalan2 tu, nnt2la beli. Aku pny baju, bile2 boleh beli. Tapi utk ayah, mak, adik2, time2 ni la nak beramal jariah utk dorg. Haritu belikan baju utk ayah, fatin n adik. Payah! Tak tau dorg suke ke tak. Semalam, mak dtg KL pulak, bagilah segala brg tu kt mak suh bwk balik. Pagi ni, aku call mak, tny, ayah suke tak. Mak ckp ayah suke! tp satu jek, takde kocek/poket kt baju tu.. keke.. dah agak dah..
Tp Alhamdulillah.. ayah suka. Ntah, aku rasa sgt lega, gembira, bila dpt belikan dorg barang2 n dorg suke! Aku tak beli ape2 pn, xpe. Asalkan mereka2 yg aku sayang bahagia, aku gembira!
Hati ni tersentuh gak, bila eman bg msg "utk eman takde ke?"... hehe.. aku tak reply pn! tgkla, mggu2 terakhir ni, kalau aku keluar, aku try la tgk2 baju utk dia. *Haish! mst aku beli pny utk dia. Tak boleh la bile org dh ckp cmtu T__T... eman, nnt akak beli ye!*
Wallet utk mak pn tak beli lg. Ye, tudung aku pn tak beli lg. Bak kate kak diana, "dah tak sempat dah!".. bile fikir2, mmg pn. Tgkla nnt.

Duit raya.. aiyoo.. pening fikir.. makin bertambah! yela, sepupu yg comel bertambah2.. hehe.. tp igt mak ckp! sekali sekala, utk raya ni jela nak beramal jariah.. ye, baik! *semoga dimurahkan lagi rezeki.. amin!*

Rindu sambut raya masa kecik2 dulu! Malam2 main bunga api.. Oh, aku sgt suke main bunga api, mercun! Since dah besar, adik2 pn dah besar ni, dorg tak rajin nak carik bende2 alah tu! haish! *menyampah sungguh! abg pn.. takde nak carik2 gak!*
Smlm, jumpa org jual, tnyla bape hengget, adeh, mahal! Tp aku rasa, kat rumah atok nnt, mlm raya, mst bdk2 ni (sepupu2) dok main (pakcik tu slalu supply), Ah! xkire! nak terjah dorg mlm raya tu (kalau tak kene wat keje ler.. keke)
Oh.. rindunye nak main bunga api, mercun dgn bdk2 kecik ni! *geram*..

Ramadhan.. semoga akan berjumpa lagi di tahun akan dtg! Insya-ALLAH! Will be miss you. Byk gak yg belajar time bulan puasa tahun ni. :)

Selamat Hari Raya I'dulFitri... Maaf Zahir & Batin! Halalkan segalenye... makan minum ilmu..etc


sekian.. dari aku..hmmmm... aku yg rindu Allahyarham maktok T__T.. Al-Fatihah..

p/s : terasa kosong tibe2..

3 comments:

  1. al-fatihah...TT______TT

    wahhh..bnyk ko berbelanja tu raya ni....dapt durian runtuh kah??? hohoho...^^

    betul kata kawan ko...mmg tak sempat dah!!!~

    ReplyDelete
  2. lupa plak...

    SELAMAT HARI RAYA JUGA~!!!!
    mintak mahapla kalo terkecikkan..terbesarkan hati ko tika...kira 0-0 ea??

    ReplyDelete
  3. wahai cik Zati.. fyi, tu gune duit gaji bulanan jek... takdok durian, rambutan, manggis runtuh ni T__T... sebulan raye ni, aku mkn bubur + garam jela.. kekeke

    Selamat Hari Raya juge utk ko! ok, set.. 0-0! hehehe

    ReplyDelete