Tuesday, August 10, 2010

~Ramadhan 1431 Hijrah~

Ramadhan dtg lagi... Alhamdulillah...

walaupun kedengaran agak klise, tp kedatangan Ramadhan mmg aku tggu sejak dlu lagi... suasana lain... dan mungkin ni masenye nk perbykkn ibadah... (sgt teruk, nak Ramadhan bru nk bykkn amal ibadah!)
lately byk perkare berlaku... aku mls nk type pjg2... byk bnde wat aku berfikir... sampai 1 tahap, ianya jadi, 'ok, dah Atika! kembali ke pangkal jalan!'
so.. aku rse... bulan Ramadhan la alasan terbaik utk aku kembali ke pangkal jln... bkn melarikn diri, bkn menjadi org lain, bkn 100% berubah, BUKAN... sbb aku tetap aku...

sekian, dari aku yang tak sempurna...





Harapan Ramadhan - Raihan


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah


Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

2 comments:

  1. selamat berpuasa tika~~
    harus kembali kep nakal jalan kekdahnya...:P

    ReplyDelete
  2. zette : selamat berpuase juge ^__^

    ReplyDelete