Friday, August 20, 2010

Senyumlah!



Senyum seindah suria
Yang membawa cahaya
Senyumlah dari hati
Dunia mu berseri
Senyum umpama titian
Dalam kehidupan
Kau tersenyum
Ku tersenyum
Kemesraan menguntum
Senyum... kepada semua...
Senyuman mu... amatlah berharga...
Senyum... membahagiakan...
Dengan senyuman.. terjalinlah ikatan..

sememangnye aku suke lagu ni... buat aku tersenyum la kan kalau nyanyi.. ahaks..mase mule2 tau name yaya adelah 'Nor Suriya', aku terus ckp, "yaya, aku ade lagu utk ko, 'senyum seindah suriya... lalala'".. hehe

tapi yg tak boleh belah... mase orientasi kt matrik.. ade 1 group ni buat persembahan ala2 coral speaking ke choir (bercampur2 kot.. keke).. buat lagu ni...tapi itu bkn citenye, citenye adelah... lepas dorg nyanyi tu, ade la sorg antara dorg tu ckp, cube tuka 'senyum' tu jadi 'bawang'.. then, dorg pn nyanyila... "bawang seindah suria... blablabla.."

cite tak abis di situ, lagi sorg plak ckp, "nak lagi extreme?! tuka jadi 'telur'".. sume dah pakat gelak jek! sabo jela... then dorg pn nyanyila..."telur seindah suria.. blablabla..".. mmg natrium benzoat btul la dorg tu!! cet.. keke......kalau aku terdgr or ternyanyi lagu ni, mst aku akan igt psl telur ni.. hahaha... sengal!

sebut psl matrik....

bermulanya zaman jahiliah aku (ke bermulanya aku mengenali donia ni? keke)... zaman ke-2 yg aku nk lupekan slps zaman skolah menengah... tapi... semakin aku nak lupekan, semakin aku rindu zaman tu...

- 1st sem, almost every evening, akan lepak tepi padang hoki, dgn angah, yong, jambu, apex, rahimeey(kdg2 jek ikut)... pas asar jek, yong akan buat 3 seconds kt kitorng "hoki!hoki!" (ni zaman2 matrik ni, bilemane utk 1st 3 seconds call for maxis will be no charge.. hahaha).. haha.. gaye mcm kitorg main hoki jek, pdhal lepak2 jek..

- my lovely roommates! hasni (sekejap jek dgn dia, sbb lepas tu dia pndh... wat persediaan oversea)... peacock!! dia satu class dgn yaya... aku knal yaya mase matrik, tp mase tu aku tak rapat lagi dgn yaya... rapat dgn yaya mase masuk uni... n lagi sorg roommate aku, si ella! dia ni schoolmate aku mase skola menengah dlu.. jumpa balik.. hehe

- baru tau cmne rupenye kongsi bilik, hubungan dgn kwn2, salin baju tanpa rase malu *tp sampai skrg pn, aku malu lagi tuka bju depan2 roommate aku ye*... basuh baju sendiri... sng cite, baru aku tau mcm mane nak berkawan... berkongsi...

- my class F2P1 yg 15 org lelaki 7 org jek pmpuan.. bayangkannn... F2P1 yg skema.. keke... yong, jambu, apex, rahimeey, aizad, anuar, ammar, bob, din, atoi, ken, zarif, alhafiz, muaz, sufi... yg pmpuan, angah, fida, syu, fiera, zue, Qi, atika... oh! aku igt lagi kesemua bdk class aku ropenye!! T__T... *kagum dgn diri sendiri.. hehe.. pdhal bpe org je pn, klu x igt, xtau la!*

- aku yg suke menyelinap masuk kuliah org lain... especially kuliah peacock! hahaha...

- pegi kelas, balik kelas, dlm dewan kuliah... sume aku pakat pakai earphone! hmmm...

- result yg sgt2 teruk!

- ya ALLAH, byk la perbuatan2 yg ntahapeape aku buat...

- 2nd sem... ade bdk kelas lain yg masuk kelas kitorg.. so, agak kekok n tak bape best pd awlnye.. huhuhu.. tp lame2 okla...

- 2nd sem.. aku jadi baik skit... dah tak keluar2 lagi... fokus study kekdahnye... n result ok skit la... *terus aku pk, "betul la wei! kalau kite study, mst dapat jawab.. kekeke"... ala, lepas2 tu, same gak.. kt uni, study bile nk test or final jek T__T*


matrik, F2P1@KMM Batch 04/05... all the memories remains here in my heart.. :)


sekian... dari aku... yg sentiasa cuba utk senyum selalu! *keep smile! until they wonder, why you're smiling*

p/s : senyumlah... walau ape pun terjadi! :)

4 comments:

  1. so cute la pix baby tu :D
    letak/edit putting your face kat situ, please.. ?
    he he he
    mesti lagi cute

    ReplyDelete
  2. cute kan?! ^__^

    erk... kalau edit letak muke kite, ntah ape2 jek jadinye... kekeke

    ReplyDelete
  3. aku baru teringat pasal telur tu...betul ada time tu dorang tuka jadi telor...masa tu...bila sebut telur and dorang nyanyi...audience dok reramai gelak...adeh...tak ley lupa..

    zaman matrix - zaman gelap lagi tak kawan ngn sesapa...dunia shut down...

    tapi rindu sgt...yg bab 3 secs tu...mmg tak ley blah...sume orang dok tipon:

    'wat pe?!'
    'tak de pe'
    'makan da'
    'lum.ko'

    sume pantas..sume express...tak de 3secs tu...da tak contact da...O_O

    ReplyDelete
  4. zette : majayo! hahaha... opss.. ko pn KMM ye? kekeke... harusla aku x tau T__T

    ya ALLAH.. tau xpe! 3secs adelah sgt pemes time tu... nk kcu2 org pn, 3 secs.. kekeke... dah xde msg2 bagai dah.. tp tula, kejap jela.. siap, klu kwn aku tu celcom, aku yg maxis ni la yg 3 secs, call byk kali dia.. kekekeke...

    ReplyDelete