Wednesday, October 13, 2010

Benarlah! Benar... Tiada Jodoh Antara Kita

Encik...

aku tak pernah nak tulis psl encik... dari sejak aku mule berblog... sbb mule blog, adelah bila aku nak mulakan hidup baru.. mase utk melupekan dia... kenape skrg aku boleh cite psl dia plak? hehehe.. sbb dia mmg tak tau kewujudan blog aku ni.. lalala... mati aku kalau dia tau :p... lgpn... skrg aku boleh berckp psl dia tanpe ade rase ape2... sbb rase tu dah takde... tp kenangan tu ade...

kenape aku tibe2 tulis psl dia? sbb aku nak anak2 aku, cucu2 aku, cicit2 aku tau... ni 1st time... 1st time aku rase semuanye...

aku rase encik dah jumpe seseorang... dan mungkin akan berkahwin (kot)... aku assume jek, instinct... Alhamdulillah... akhirnya, dia jmpe gak! aku gembira kalau dia bahagia... (nmpk mcm baik je kan)... mmgla sakit dlu... sgt sedih.. sakit... peringkat awl, mmg rase ditipu, ntah ape2, rase cm kambing, geram, benci, rase mcm nak seret jek kete waja dia dgn syiling 50sen.. tp dah lame, aku rase penat.. penat fikir kenape, kenape... kenape?! dan biarkan mase mengubati segalenye... dan Alhamdulillah.... aku boleh terima semuanye.. dan takde nak benci dia dah....

buat ape nak benci dia? benci adelah penyakit hati (kate Lyssa)... aku x suke menyesal dgn tindakan aku! dan aku x menyesal pn kenal dia... ape2 tindakan aku, aku bertanggungjawab akannye.. tindakan aku terima nak kenal lbih dia, so, aku bertanggungjawab dgn ape saje yg berlaku.. tak salahkan dia...

Encik?

matang dlm hidup dia, baik, emo, ckp lepas, suke bahan aku, fikir jauh ke hadapan, tak main2 dlm tindakan dia, bertanggungjawab, sgt hebat bwk manual (suke tgk dia bwk kete.. kekeke), pakai perfume, smoking (aku x suke org merokok, tp aku suke tgk org merokok.... suke tgk dia merokok.. hahaha), cerewet, memilih, suke makan durian, keje.. keje.. *smbil ketuk meja* (ayat dia pd aku mase aku tertido atas meja mase praktikal dlu), sgt pentingkan keje! workaholic, pg2 akan kejut dia subuh, ade ciri2 penyelamat, garang, jage diri & jage aurat (pesanan dia slalu utk aku), kalau shopping mmg sakan, family man, klu ade keje2 kosong yg gomen tu mst dia 4ward kt aku, takdela ensem mane, org pertama lelaki yg aku keluar berdua, kuar dgn dia pakai selipar jek, tak suke aku rapat dgn opismate dia (yg mane mmg kwn aku kot.. hehehe), x pernah ckp 'syg' pn kt aku (aku pn x prnh ckp kt dia), dll...

byk klu nak ckp... even mase perkenalannye singkat, tp ade juge kenangan itu... ade.. dan sentiasa igt (itu ler perempuan!)... dlu klu igt rase sakit, sedih, skrg ni, klu igt, gelak sndiri... sweet jugak ler...


~Remember all the things we wanted... and all the memories they're haunted... we were always meant to say Goodbye!~

skrg aku bleh proof kan equation math (yg aku buat sndiri) ni salah utk diri aku sndiri :-

org ckp, "if u love someone, let him go, if he comeback, then he's yours"

premis 1 : if u love encik, let him go, if he comeback, then he's yours
premis 2 : encik comeback (2009, tibe2 dia tegur aku kt YM)
conclusion : is he mine?

jawapannye... tidak.. so, aku x leh nk apply lagi equation ni... kekeke...

“You know it's love when all you want is that person to be happy, even if you're not part of their happiness.” -
Julia Roberts

(credit to my friend)

utk encik (yg mmg dia x kan bace or tau) : Semoga berbahagia! *hrp dijemput ke majlis kahwin!*


sekian..... dari aku yg akan teruskan hidup ni utk berjmpe dgn 'Lampard'

No comments:

Post a Comment