Sunday, October 10, 2010

Bila Dah Kahwin Dgn 'Lampard'

Kali ni post aku adelah utk berangan2... so, sape2 yg rase xleh tahan, akan muntah bce, xyah la teruskan niat utk membace.. kekeke... aku tulis ni pn, sbb tgh berangan gediks tahap cipan! pastu utk bacaan anak cucu cicit nnt.. xpn, utk aku bce nnt, then gelak guling2 sendiri nnt.. ekeke...

nak berangan.. sbbnye mak ckp, berangan jela, pastu usaha.. pastu doa! dan selagi masih berpijak di bumi yg nyata... lalala~

Bila Dah Kahwin :-

- nak pastikan ade rumah.. tak besar sgt, tak kecik sgt... biase2 jek.. rumah biase skrg yg ade 3 bilik tu pn cukup sudah! janji ade rumah! Home Sweet Home~!
- kat rumah mst ade tv lcd (skrg ni tu yg fofular.. tp klu xdpt pn, tv biase2 jek pn aku x kisah).. janji ade tv + sofa... sbb berangan nk tgk tv dgn hubby tiap2 mlm... (kan dah ckp, jgn bce! muntah kang!)
- master room, harus tilam yg empuk! (wahh!).. bilik harus sentiasa wangi! lalala... harus ade rack utk letak buku2 novel or buku2 lain... b4 tido, bace buku atas katil... wah~~!! (x mau hidup cm skrg ni, b4 tido, ngadap tenet! laptop! kene ubah nnt.. kekeke)
- harus ade bilik utk solat n bacaan.. or utk letak laptop or PC, tenet etc... (harapan!)
- nak solat berjemaah
- bgun awl tiap2 pg! membasuh! berkemas..
- sbb dah kene bgun awl, harus tido awl.. (xmo mcm skrg, tido lmbt sajork.. kekeke)
- tiap2 minggu, tak keje, harus kemas rumah dgn lg rajin! (terbru, aku telah meng'makeover' bilik aku... hebat gak! tp kesannye... bersin sepjg hari.. dan hampir demam!)
- memasak utk keluarga.. *wink2* (walaunpn aku xtau masak sgt! berusaha!)
- salam tgn + kiss hubby b4 gi keje..lalala
- menari dgn hubby.. erkk (mmg impian ok!).. tp bkn utk tontonan ler..
- nak buat candle light dinner kt rumah
- sentiasa jemput kwn2/sedara mara dtg umah, masakkan utk dorg.. ala2 open house.. wah! seronoknye!!
- dapur.. harus lengkap! ade microwave & oven bagai... peralatan memasak sume ade! bersih! (mcm la ko ni pndi sgt masak! cet)
- toilet, kene sentiasa bersih! (aku plg suke cuci toilet! xtau nape, tension2, cuci toilet adelah best!)
- meja makan, xmo pjg, besar.. nak bentuk bulat, x besar sgt... (tp aku rase, bile dah ade anak, kene meja yg pjg + besar!)


ni kalau dah kaye raye, baru leh beli umah cmni.. ahakss

kalau ikut kan.. byk lg aku nk tulis.. tak larat dah :p... kalau bace balik, sume tu utk dlm rumah... belum lagi yg luar rumah, xtvt yg nak dilakukan...

tu belum lagi.. bila dah ade anak... ade anak kedua... ketiga.. blablabla..

tu belum lagi.. bila anak dah besar... blablabla..

utk merealisasikan berangan2, impian aku tu, harusla aku bekerje keras dr skrg, kump byk2 duit, blaja memasak, mengemas sume dll... wawawaawaa.. byk bende ye.. *sigh*

aku tau, tak semestinye sume yg aku tulis tu, aku akan dpt or buat... mst ade jek yg x dpt.. yela, x semua benda yg kite nak, kite akan dpt... suke tak semestinye memiliki... tp atleast, aku ade impian... even x besar mane, x best mane pn... :)




sekian... dari aku yg suke berangan T__T



p/s : Lyssa ko jgn gelakkan aku!! ahakss...

2 comments:

  1. aku baca..tergelak..tp bile last baru ko pesan jgn gelakkan ko..apedaa~~len kli tulis awal2..cett..huhuhuhu, xslh nk berangan..ni kan utk kite2 ajer...**hugss***

    ReplyDelete
  2. aku dah agak dah! *tp bile aku bace balik, aku pn dh gelak guling2 jek.. kekeke*.. (tibe2 jek wei... ni mst sbb byk pegi open house umah org yg dh kwin.. lalala)

    tula.. utk kite2 aje... **hugss**

    ReplyDelete