Wednesday, October 13, 2010

Cinderella Sister


Aku tgk cite korea, Cinderella Sister (recommended tv drama!)... x abis tgk lg pn! takde mase! bila ade mase jek, tgk bende lain dlu.. kekeke
suke cite ni, sbb lain drpd yg lain! selalu heroin adelah sgt baik, sopan santun, kelakar blablabla watsoever-stereotype-drama...
kenapa lain, ntah, aku rasa mcm lain (aku xtau la, aku jek yg rase, org lain x rase pn)... masing2 la kan.. aku x paksa pn org setuju dgn aku (tp Lyssa! ko kene gak bersetuju dgn aku!lalala...)

Kdg2 aku nak jek jd mcm watak heroin dlm cite ni (Eun Jo)... Beliau adelah sgt sgt sgt takde perasaan belas kasihan! kejam! takde nk hirau perasaan org! buatla baik mcm mane kt dia, dia tetap mcm tu!
Mungkin adela sbbnye dia cmtu... tp pokoknye aku nk ckp or nyatakan or tuliskan adelah, dia adelah sgt tegar!

Yup! kalau boleh! kalau boleh! (dua kali aku ckp tu, maknenye mmg aku nak ler tu)... aku nak jadi mcm tu! keras hati... tak amik peduli psl perasaan org... tegar...! takde rase simpati! lantak la org nak pk ape pn!
owh!! harapan hokkay! sgt sgt berharap! which is, kdg2 mmg ade jek perangai cmtu kt aku tp tu pn aku buat sbb keadaan yg memaksa aku buat begitu... sometimes for the sake of my life
kalau Eun Jo ni, dgn semua org dia mcm tu, even dgn mak dia sendiri... takdenye nk bermesra2... SGT KERAS HATI! (korg kene tgk dlu cite ni, baru tau, betapa kerasnye dia).. kwn baik pn dia xde...

Aku? aku xleh wat cmtu sgt (somehow, i wish i could).. lgpn, Islam melarang umatnya keras hati.. Islam menyuruh kita bersangka baik dan sentiasa layan org dgn baik... yang mane kdg2 aku juge gagal utk melakukannye! (tgk tu, suh wat jahat pn aku x leh sgt, suh wat baik pn aku gagal!)
lg satu, kalau aku buat x baik or ade niat x baik jek, mst mak aku akan marah! mak akan ckp, "x baik mcm tu kak.. kene sentiasa bersangke baik blablabla"... adeh! mcm mane la aku nk wat jahat sgt! baru ckp skit dgn mak, terus dah kene tazkirah!
ayat mak lg (yg kdg2 aku bleh bajet dia akan ckp cmtu).. "sabar kak... semua ade hikmahnye... doa byk2".. adeh.. adeh!
ayat dia lg, "cube letakkan diri kite kt org tu... ade sbb la tu nape mcm tu"... adeh!! mak, klu kite kt tmpt org tu, insya-ALLAH, kite x wat cmtu mak!! *tp aku hny mampu berkate dlm hati saje! kdg2 terlepas juge!*
Ape yg aku nk ckp kt sini... kdg2 utk diri ini, aku kene! kene tegarkan hati! keraskan hati! jd hati kering! tp kdg2, tak boleh juge... haish! ntahla!

Kesimpulannye.. tgkla cite Cinderella Sister ni! lain dr yg lain! kesukaan terhadap cite ni, same mcm mase tgk All About Eve dlu! lain dr yg lain!


sekian... aku mmg begini...

No comments:

Post a Comment